Tuesday, September 28, 2010

kolokium oh kolokium...

Salam....
mungkin anda pelajar tingkatan  enam suda sedia maklum...
bahawa mereka WAJIB mempersembahkan serta mencheritakan serba serbi...
berkenaan dgn PROPOSAL penyelidikan mereka...
semalam merupakan hari yg cukup buat kami kecut segalenyer...
al maklumlah...
ini mungkin pertame kali kami semua membentangkan proposal...
sebelum ni mane ade bentang-bentang ni...
bukan takat depan kwn sekelas..tp..
ciap ade pentaksir lagikk!!
sape tak cuak,..
betol tak??
silap strategi..
confem kene soal dgn soalan yg thp super saiya 7...
hahaha...
mase yang ditunggu-tunggu telah pun kunjung tiba...
sorang-sorang mem aku kene bentang...
aku pun tidak begitu menyangka bahawa aku pembentang yg ketiga...
dgn lemah longlainyerr aku pon membentangkan proposal aku...
bajet nk spontanlaa...
tp ape boleh buat...
menggeletar abis pale lutut nih...
sume strategi yg aku plan tah kemane...haha
plan one-touch...
one-two...
line up 4-4-2..
hahaha...
lps bg salam ape sume...
aku pon cerita lahh...
dan telah tamat...!!!
haha...
aku bajet mmg aku kene pny...
sbb proposal aku tak melibatkan sekolah...
tilikan aku mmg tepat laa..
pentaksir mmg ulas abis-abisan proposal aku...
agk kuciwa gak..sbb ape yg aku buat utk setelkan proposal tu cam takder hasil...
mmg kene hemtam gune air strike cm dlm game CODWF2 kt depan tu...
haha..aku cume melemparkan senyuman jer...
tak kan nak debat kot...
confem2 aku kalah...
sebab aku tak belajar ilmu debat...
ilmu hikmah bolehlaaa...
hahaha...
Alhamdullilah...
aku syukur dapat pentaksir yg berani tegur kesalahan student dlm buat proposal...
aku memang tak anggap lansung hemtaman pentaksir sbg suatu yg negatif...
sbb ape??
sbb kite belajar dr kesalahan...
bende ni pon aku baru petame kali buat...
kebarangkalian utk melalut adelah sgt besar!!
teguran ni gak yg buat aku jadi matang dlm segale aspek...
bagi aku...
teguran atau kritikan lebih BAGUS dari pujian...
sbb ape???
dgn kritikan tulaah kite tau kat mane tempat kite...
baru sedar diri kite ni sebenarnyer camner..
pastu...aku rase lagi semangat nak wat bnd yg baru...
sbb kite tau proposal atau keje kite tak bagus...
so semangat nak memperkenalkan sesuatu yg baru adelah lebih tinggi...
kalau tak kene marah..bukan belajarlaa namenyer...
betol tak???
so pengajarannyer...bile kite tgk orang lain kene hentam...
tak yahlaa nak gelak..
kite patut jeles dgn kritikan yg kawan kite dapat....
knp perlu jeles??
bukaklah pandangan dan pemikiran anda semua...
anda akn dpt jawapannyer...
hahaha...
pnt dah aku taip..
aku jugak nak merakamkan jutaan terima kaseh...
terutamanyer kpd sahabat pengkritik belakang tirai yg tidak ade dlm undangan..
kerana kesudian mereka menyampaikan kritikan..
walaupun kritikan dibelakang tabir saje...
kritikan yg menyatakan pembentangan aku hanya indah khabar dari rupe..dan tingkat keriakan aku tinggi...
tak perr...mungkin beliau rase titik peluh beliau lebih cemerlang,gemilang dan terbilang dari aku...
tu pandangan beliau...
aku maseh ingin merakamkan terima kaseh kpd barisan pengkritk belakang tirai tersebut...
walaupun kritikan anda  tidak dpt ku  dengari,..
namun tiupan angin menyebabkan kritikan anda kedengaran ke telinga aku...
hahaha...
trimass!!!
aku sgt menghargai barisan pengkritik bersemangat waja tapi berhati semut...
beliau berani menyuarakan kritikan beliau walaupun hny dibelakang tabir...
sungguh bersemangat para pengkritik ni kan kawan-kawan...
buat anda yg terase ketika membace cherita ni..
aku sebenarnyer amat berterima kaseh kerana kesudian anda mengeluarkan krtikan anda...
aku tak boleh salah kan kamuorang...
sebab MALAYSIA kan sebuah negara yg BerDEMOKRASI...
jadi..tiap rakyatyerr bebas bersuara serta mengutarakan pendapat mengikut pelbagai saluran...
so itu adelah hak anda kan...
hahaha...
kritikan tu jugak tak kan timbul kalau aku tak menimbulkan masalah...
betol tak???
dengan izin Allah..
satu hari nanti aku akn bangkit menempelak segale kritikan kamuorang..
hanya kejayaan yg mampu menimbus mulut-mulut pengkritik belakang tabir nih...
Aminnn...
oke....
aku nak sambung memerah idea utk membuat proposal baru...
yelahh..proposal aku tak se-gah proposal para pengkritik belakang tabir tu...
proposal mereka sgt2lahh cemerlang,gemilang dan terbilang...
hahaha...sbb tu beliau sgt lantang dlm mengkritik...
maaf kalau gurauan aku kali ni agak keras...
sbb aku manusia biase..
tidak maksum....
tidak jugak warak seperti alim Ulama'
sbb tu kebarangkalian utk aku melakukan kesilapan amatlah besar..
yang baik tu dtgnyer dari Allah...
dan yg buruk tu...
hasil rekaan serta inovasi aku sendiri...
salam...



0 kritikan: